Obchvat, průtah, nedělat nic...
|
Publikováno: 25. února 2017
|
Volebním obdobím od roku 2014 se jako červená nit vine téma na dlouhá léta definitivního dopravního řešení pro Mimoň. Pomineme-li futuristicko – masochistický průtah, a zřejmou velice špatnou proveditelnost instalace dopravních zákazových značek pro kamiony, zbývají dvě řešení: Buď jihozápadní obchvat Mimoně, propojením silnic ll/268 (od Mnichova Hradiště) podél letiště Hradčany, se silnicí ll/270 (od Doks) a následné napojení za Borečkem pod železniční tratí na ll/268 (směr Česká Lípa) na bohatické rovince, nebo to celé nechat být tak, jak to je dnes.
|
Betonový bizár v samotném středu města neřešil vůbec nic, jihozápadní obchvat naopak řeší prakticky vše. Paradoxně však rozevírá nůžky v již tak rozjitřených názorech mimoňské veřejnosti. Část by se ráda konečně zbavila nepotřebné tranzitní dopravy, zejména kamionů a nákladních vozidel nad 7,5t, část nevidí v současné intenzitě dopravy v Mimoni žádný problém a v neposlední řadě je potřeba zmínit i stále více sílící názory zaměřit se na jiné, neméně důležité problémy města, jako je například zástavba náměstí 1. Máje, zbytku Husovy ulice, opravy místních komunikací atd… Toto všechno se mísí s obavami o umrtvení města Mimoně, jako celku. Jako příklad slouží na prvním místě Zákupy, následovány Bělou pod Bezdězem.
Ať tak, či onak, Mimoň naštěstí neleží na silnici l. třídy, jako ležela svého času Bělá pod Bezdězem, kudy by bez obchvatu v současné době projížděly stovky, možná i trojciferná čísla kamionů denně a kde by se při současném nárůstu kamionové dopravy již dávno stala dopravní situace neřešitelnou. Mimoň nemá ani polohu Zákup, kudy procházela pouze jedna hlavní tranzitní komunikace do České Lípy, jejímž odklonem už do centra prakticky nikdo nejezdí, protože prostě a jednoduše není důvod. Mimoní prochází tranzitních komunikací více, realizací jihozápadního obchvatu města by pořád zůstala otevřená komunikace na Stráž pod Ralskem a Jablonné v Podještědí. Turistů – cyklistů a turistů – vodáků se nedotkne vůbec, a turisté – automobilisté musí mít už dnes opravdu dobrý důvod v Mimoni zastavit a ne, jen projet.
Jiné důležité projekty, jako např. humanizace Nádražní ulice a další, mají v rozpočtu na letošní rok svá zařazení. Jen je potřeba stanovit priority. Co vlastně chceme řešit. Dopravu, podnikatelské prostředí, nebo třeba bytovou otázku…
- Jaromír Mayer -
|
Počet komentářů: 2 Komentáře ... (poslední: 1. března 2017 17:33) |
Autor: Jaromír Mayer |
Přečteno: 2960x |
|